"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday, January 10, 2014

Nak cantik macam artis Korea??

Rasanya semua wanita di luar sana nak cantik. Lagi-lagi kalau muka cantik macam artis Korea ni kannn!! Tapi kalau cantik, biarlah secara semulajadi cantik. Tak make-up pun kita nak nampak muka berseri-seri. Tapi macam mana nak jadi macam tu??
Sung Yu Ri - Korean Actress
Biasanya kita jaga kulit cara yang biasa-biasa sahaja. Pagi dan petang mesti nak kena cuci muka guna Facial Foam. Tapi Farah tau, terdesak ade je orang guna sabun badan. Ayooo... 
Yang lelaki pun ape salahnya menjaga kecantikkan kan.. Tak semestinya 'mak nyah' je kena jaga :P 
Especially para suami, nak kasi isteri kiss pipi biarlah pipi tu tak de jeragat bagai...heee

Cara kita makan juga bagi kesan pada condition kulit kita. Perasan tak? Kalau kita kurang minum air, kulit bibir pun mudah je kering sampai terkopek-kopek kita menggigit.  Kulit badan kita boleh jadi kering bila kurang minum. Letaklah 10 lapis moisturizer cream untuk kulit. Kulit kita belum tentu menjadi sihat. 

Ini pengalaman Farah sendiri yang mempunyai jenis kulit wajah yang kering dan boleh rasa ketat je otot muka bila bercakap, senyum atau ketawa. Farah memang suka masuk kedai Body Shop beli macam-macam cream dari lipstik hingga ke lotion badan. Tapi penjagaan luaran sahaja yang Farah amalkan. Farah tak pentingkan pengambilan makanan yang berkhasiat untuk kulit. Tiada kesedaran pun sebenarnya untuk kerap ambil makanan yang sihat-sihat. Hari-hari makan lauk org melayu yang berminyak dan berlemak je. Keturunan Negeri Sembilan dan Melaka katakan. Masak lomak dan Asam Pedas tu favourite!! Buah-buahan bukan hari-hari jumpa atas meja makan. Air pula tunggu haus baru tergerak hati nak minum. Silap besar la kannn...

Selepas bersalinkan Aqil, waktu pantang barulah Farah menjaga makan. Ye lah. Berpantang katakan. Emak yang menjaga makan minum waktu tu. Jadi semestinya makanan yang berkhasiat sahaja yang terhidang. Lebih-lebih lagi Farah memang amalkan pengambilan supplement Shaklee, hari-hari consistent makan ikut jadual. 10 hari lepas bersalin waktu Majlis Aqiqah Aqil, ada yang perasan muka Farah nampak berseri-seri. Ni bukan puji diri yer.. Ni seorang sahabat yang kata.. 
Haa nak tau rahsianya?? Sebab Farah minum ESP dan makan vitamin B-Complex hari-hari! Orang tua kata nak kulit cantik minum air soya. ESP kan air soya juga.

Testi by Affni 

Nak tahu bagaimana ESP bekerja? ESP boleh merawat, membina dan menggantikan sel-sel lama dan yang rosak menjadi sel baru. Protein yang ada pada ESP mampu membuat kulit kita anjal dan nampak 'macam pakai botox' kerana ia boleh mengekalkan kepejalan otot wajah. 
Vitamin B-Complex pula membuat Farah rasa cergas dan tidak stress ketika pantang. Secara tak langsung kulit wajah nampak fresh je..walaupun waktu Farah belum mandi pagi. Hehehe kidding!!

Banyak lagi nutrisi yang baik boleh membantu dalam penghasilan kulit yang cantik seperti di bawah. Semua vitamin yang penting untuk kecantikkan, boleh didapati dari Set Shaklee yang 100% dari bahan semulajadi. 

Vitamin untuk cantik

Set Kecantikkan Shaklee
  1. Sustained Release Vita-C Plus
    • meransang pembentukkan kolagen yang merawat kedutan. 
    • mencantikkan kulit dan melambatkan penuaan.
    • mengekalkan kesihatan kapilari darah.
    • menyokomg sistem imunisasi dalam badan
  2. Vita-E Complex
    • melambatkan penuaan dan mengurangkan garis halus, jerawat, parut dan bintik di wajah.
    • menjadikan kulit halus, gebu dan licin.
    • sekatakan tekstur dan tona kulit
  3. B-Complex
    • membantu membina sel-sel baru
    • mengurangkan tekanan (stress)
    • membuang toksik dalam badan
    • membantu wajah kelihatan segar dan kusam
  4. ESP Soy Protein Isolate Powder
    • meransang semula pembentukkan kulit dan otot
    • menjadikan kulit nampak berseri dan anjal
    • mencegah pigmentasi
    • memberi tenaga yang berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar (bagi yang ingin diet)

Lagi info yang menarik!

Kebanyakan selebriti di Korea mengamalkan senaman wajah dengan menyebut ‘Ma Me Mi Mo Mu’ sebanyak 10 kali untuk menguatkan otot muka dan bibir. 

You all boleh cuba!! Wajah pun kena bersenam tau. Tapi bagi Farah senaman paling bagus adalah murahkan senyuman pada orang sekeliling kita. Senyumkan sedekah.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION 
BEST PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!



Jika ingin dapatkan produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun ingin COD area AMPANG, PANDAN, KERAMAT dan WANGSAMAJU, sila hubungi Farah untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan supplements/vitamin hebat ini. Farah akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia. :) 






No comments: