"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday, December 25, 2013

What a phenomenon??

What a phenomenon?? Kemana-mana saja nampak benda yang sama. Bual-bual dengan kengkawan pun keluar cerita yang sama. Ada yang teruja dengan kehebatannya. Kadang kala ada juga yang cabut lari jauh 200m bila ada yang start buka mulut pasal benda ni. Cerr teka what the thing is that? No.. no..no.. ini bukan pasal fenomena Durian Crepe atau Pavlova okay.


Durian Crepe
Pavlova


Haaa.. after I am telling you cerita ni,  harap jangan ada yang start boring pula sebab I tetap excited gila nak bercerita pasal benda ni. It's about SHAKLEE!!!! Yeah! Sesuatu yang berhantu. Sesuatu yang sensasi dan menjadi fenomena. Ape yang best sangat sampai I pun dah terjebak? Serius memang best! So scroll down lagi..jom baca sampai bawah. :)




The first time I tahu pasal Shaklee ketika I tengah buat preparation nak bersalinkan Amal last year. I ada buat survey kat FB, "Wahai ibu2, set bersalin mana yang terbaik yer???" My colleage di Sapura; Affni suggested produk Shaklee. During that time I tak berminat pun nak mencuba Shaklee. 



Selepas bersalinkan Amal Imaani, I cari pula solution untuk banyakkan susu badan. Again, orang yang sama iaitu Affni suggested pakai Shaklee. So tergerak hati I nak try Shaklee untuk selesaikan masalah penyusuan. AlhamdulilLah selepas menggunakan solution dari Shaklee, tiada lagi masalah penyusuan dan Amal pun jadi semakin montel dan montel. 

Amal Imaani; 7 bulan (2012)

Guess what? Amal masih nak direct breastfeeding (walaupun dia minum juga susu formula) semasa I mengandung kali ke-3 dan I bagi je dia sebab memang berniat untuk menyusukan Amal sampai berumur 2 tahun.Sekarang Amal dah dapat baby baru; Amal share susu badan dengan baby Aqil. Murah rezeki anak-anak..AlhamduliLah. Dengan izin Allah, atas usaha diri sendiri untuk mendapatkan yang terbaik untuk anak-anak, Shaklee memang membantu I. Bagusnya Shaklee!

Sebahagian dari Set Penyusuan Shaklee
Untuk persediaan berpantang selepas melahirkan anak ke-3; Aqil Imaan, I still dapatkan Shaklee supplement untuk dapatkan kesihatan badan dan kecergasan diri. Yes... Shaklee juga ada Set Bersalin. Dalam set bersalin ini juga ada beberapa supplement yang I dah start makan masa mengandug lagi. So tak rugi kalau I dapatkan dari awal. 

Paling best I tak perlu tunggu sebulan berpantang, seminggu berpantang pun I dah rasa resultnya. Mood hari-hari ok, tiada rasa stress. Badan pun rasa ringan untuk bergerak dan tidak lesu. Minggu kedua berpantang, I dah boleh mengemas rumah, menyapu, memasak, urus pakaian husband and anak-anak. Tapi pergerakkan badan I still jaga. Takdelah lasak melangkah laju bila berjalan, I masih berpada-pada dalam pergerakkan, berstoking dan berbarut hari-hari. Masalah sembelit pun tiada selepas bersalin. Ini semua khasiat yang I dapat daripada pemakanan supplement produk Shaklee. Pengalaman yang sangat berbeza berbanding masa I berpantang melahirkan anak pertama dan kedua. Dulu I was pampered during confinement.. badan lesu dan banyak tidur waktu berpantang sebab penat berjaga waktu malam menyusukan baby

Ooooo fikir-fikir, no wonder Shaklee became a phenomenon now.  Sorry, I do not influenced by people who are busy ber'Shaklee'. Tetapi kerana badan I sendiri merasai perubahannya mendapatkan nutrisi dan vitamin yang seimbang dari Shaklee. Ini semua dengan izin Allah. Kita usaha jaga pemakanan, Allah bagi kesihatan. Money can't buy health, but now my health won't cost me money. That's why I use Shaklee with pride. :) Wah! Dasyat kan?

Now I telah mendaftar menjadi member Shaklee dengan someone who introduced me Shaklee; Puan Affni a.k.a Mamacilik, with the intention of helping the people around me to be healthy and able to live their daily responsibilities well. InshaAllah..:) For those yang ingin mengetahui tentang set menyusu, mengandung dan bersalin produk Shaklee I will post on my next entry for details ok. 

Kepada yang ingin mendapatkan info dan berminat untuk memiliki supplement Shaklee dengan segera, please contact me:





No comments: